söndag 1 januari 2017

Nyårskrönika 1 År som Bloggare.

Nyårskrönika 1 År som Bloggare.





Inlägg på bloggen 100 st

Transaktioner på mitt Avanzakonto under året: 864 st

Läsare på bloggen 2016: 79600 st

Publicerade kommentarer: 145 st

Årets första köp: Öhman Sweden microcap (fond)

Årets sista köp : Fingerprint Cards

Årets högsta resultat: 21.63 %

Årets lägsta: 0,65 % " Dippköpare i Fingeling"

Min första Aktie: Telia vid 17 års ålder, gick ju sådär.

Tecknade IPO under året: 24 st

Årets sämsta köp: Fingerprint cards

Årets Bästa köp: Probi

Twitter @LifeIsMyGoal1 353 st följare 

Första twitter följare: IndustriArbetaren
@tradermedost

Sista twitterföjaren: Marcus Hernhag @MarcusHernhag

Årets Podcast: Fill or Kill Podden

Årets mest omtalade twitterprofil: @Kavastu

Årets återkomst bloggare: Lundaluppen

Årets Tweet: Måste vara från @TheSharkWeek vet bara inte vilken.

Antal tweets: 700 st

Antal gilla: 822 st

Årets Bank: Avanza

Inlägg som jag gillar mest av mina 100: 15 snabba spartips, Är vi Raketforskare?, Vad gör dig lycklig?, Nybörjarguiden.



Portföljen just nu:



Gott Nytt År! Må avkastningen vara med dig under 2017!





















3 kommentarer:

  1. Hej, ser ut som om du haft ett riktigt bra år med bloggen med nästan 80.000 läsare första året. Själv har jag nyss hittat hit och jag gillar det jag läser. Du hamnar på min blogglista. Kolla gärna in min blogg och se om den platsar på din blogglista.

    http://aktiepappa.blogspot.se/?m=1

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag har nyligen börjat kolla in på alla aktiebloggar som finns och de innehåller alltid mycket intressant läsning. Det jag finner en smula besynnerligt är förkärlek för ett specifikt bolag; Fingerprint! Visst har dom en fantastisk resa bakom sig (och kanske även framför sig) men många har alldeles för stor andel av denna aktie i portföljen.

    Som första regel måste man komma ihåg att ALDRIG bli känslomässigt kopplad till en aktie. Det är inte helt lätt, men det är absolut nödvändigt.

    För egen del sätter jag samman min portfölj helt regelstyrt och helt utan känslor. 20 aktier i portföljen med de starkaste aktierna enligt ett rankingsystem. Därefter rebalansering vid bestämda tillfällen. Gav nästan 40 % under 2016...

    Men, kul att läsa och jag återkommer gärna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Daniel!

      Kan börja med att säga att jag tycker att de är fantastisk kul att vi har ett svenskt bolag som Fingerprintcards som dominerar marknaden. Jag har inte några känslor för Fing eller pengar. Detta var som sagt ett dippköp som jag tror kommer ge bra resultat på medellång sikt 1-2 år. Vanligtvis föredrar jag 5-10 bolag i portföljen. Grattis till bra resultat 2016, hoppas 17 blir minst lika bra!

      /LIMG

      Radera