lördag 16 juli 2016

Mycket bra vecka! Vecka 28.



Det blev en bra vecka med många köp och sälj. Jag har fortsatt att sälja av mina Amerikanska aktier. Nu finns endast dessa kvar JNJ, Apple, Kraft Hienz, Starbucks, Philip Morris och Mcd. Dessa får får ligga kvar i portföljen ett tag till.


Ni som har följt mig på twitter och blogg kanske har sett att framförallt 3 rapporter i portföljen har bidragit till bra resultat. De bolagsrapporter som imponerade var Mycronic, Cellavision och Probi. Jag valde senare att ta hem vinsten i Mycronic på ca 40 % plus. Jag tror att jag kommer att plocka tillbaka detta fina bolag i portföljen om möjlighet finns.


Det har blivet endel swingtrades nu under veckan som jag hoppas kommer att ge resultat under dem närmsta veckorna. Jag tror inte att oroligheterna i Turkiet kommer att påverka bulltrenden nämnvärt om de inte eskalerar. Jag har en trevlig likvid ifrån försäljning på ca 90k som jag tänker plocka in i ISK kontot under nästa vecka beroende på utvecklingen.


Utvecklingen på ISK kontot under veckan slutade ca 4,6 % plus.


Zoomar man ut diagrammet och summerar utvecklingen under året på samtliga portföljer så ser de ut enligt följande.














Ser fram emot nästa vecka och hoppas på mera Bull. Vilka bolag är du sugen på att köpa just nu?

2 kommentarer:

  1. Tack för en kanontrevlig blogg. Ska bli intressant att följa. Är också inne på utdelningar och är lite tung i USA. Gillar tanken på carpet bombing då blir USA nästan ett måste.
    Ha det så bra,
    Dan

    SvaraRadera
  2. Tjena Dan!

    Tack så mycket! Ja det är trevligt när utdelningarna trillar in som belöning. De finns inte så många bolag i Sverige som har 4 utdelningar per år, mestadels prefar.

    /LIMG

    SvaraRadera