lördag 9 juli 2016

Mer kunskap.




Jag tycker nu att jag har kommit till ett läge där jag behöver mer kunskap för att utveckla mitt investerade. Eller egentligen behöver man alltid mer kunskap. Dessa böcker ligger nu i att läsa listan i höger spalten. Efter varje bok har jag tänkt göra en betygsättning och ett kort omdöme/beskrivning. Där jag även lägger länk om någon är sugen på att läsa mer om boken eller kanske beställa en egen version. Jag är väldigt tacksam om någon har fler bra boktips! Lägg då gärna en kommentar här på bloggen eller skicka till min mail. Första boken som jag nu har börjat läsa Why Are We So CLUELESS about the #STOCK #MARKET?


Vad läser du själv just nu?






2 kommentarer:

  1. Jag läser inget aktierelaterat då, mer än bloggar och SeekingAlpha, för jag är osäker på vad jag ska göra med all information. Jag köper andelar i bolag som jag vill äga akter i helt enkelt.

    Vad tänker du få ut av informationen och hur tänker du omsätta den i handling?

    SvaraRadera
  2. Tjena Farbror Tom!

    Dels tycker jag de är kul att läsa om andras åsikter och tankar om marknaden. Jag vill hitta vinnare och förlorare, köpa och sälja vid rätt läge. Eller iallafall vid bättre läge och därmed förbättra mina resultat.

    De nyheter som jag helt sållar bort är nyheter från Aftonbladet, Expressen (vad ger en negativ nyhet mer än rädsla och förutfattade meningar, det kontrollerar dessutom ditt tänkande) eller liknande (vad gäller dem positiva nyheterna så gör dem att man jämför sig med alla dessa och då strävar efter att vara som alla andra). Även här kontollerar ditt tänkande). Detta kan man även till viss del se på marknaden.

    Jag suger jag åt mig så mycket jag kan vad gäller ekonomi (bloggar, twitter, nu böcker, div ekonomisidor, rapporter m.m) och därifrån försöker jag skapa mig en egen uppfattning. Där tror jag att kunskap är en viktig del.

    /LIMG

    SvaraRadera