fredag 15 juli 2016

Att följa trend.




Senaste tiden har de blivit en hel del bokläsningen, poddar och blogg läsning. Vilket passar ypperligt nu under semester perioden. En av favoriterna helt klar avsnittet 67 från Fill or Kill där Crowhater gästar stugan. Där blir de mycket snack om #Fingerprint såklart, men även endel om #Powercell och #Tobii.


Senaste tiden har fastnat i nya tankegångar. Jag tycker att de går ganska trögt att sitta och vänta på utdelningar men portföljerna växter helt klart. Men istället för att vara sköldpaddan så vill jag var något som är lite snabbare. Så i mitt sökande ligger nu närmast till hands att följa trend på börsen. Så med andra ord har jag sålt av endel av mina långsamma utdelnings giganter. Och köpte piggare bolag med tillväxt och en starkare trend. Som sagt jag är nybörjare så vi får se vart detta landar. :D


Bland annat så tittar jag på nyckeltal som: Return on Equity P/e, belåningsgrad, m.m. Men det som intresserat mest är trenderna som bla man kan se i medelvärden som Ma 200 Ma 100 Ma 50 Ma 20. Jag har fått endel inspiration från bössgurun Kavastu med flera.




Jag har under veckan haft endel lyckade rapporter i portföljen från bland annat #Mycronic #Probi #Cellavision. Mycket fina bolag tycker jag.


I dag är våra portföljer uppe i 750k vilket jag är sjukt nöjd med, men nu är de dags att ta nästa steg.'


Har du några tips i jakten att följa trenden?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar