lördag 2 juli 2016

18,8 % snitt per år.


Jag måste ibland zooma ut och se den stora bilden av mitt sparande för att inte grotta ner mig i små nedgångar. Utvecklingen forsätter helt klart år rätt håll. 



Utveckling sedan 2014. Räknar man ut snitt per år här så landar de på ca 19 % det är jag nöjd med!




Halvåret 2016. Ca 5 % kanske hade önskat mig något mer här men men som sagt zooma jag ut så blir jag tillfredsställd. 


Av dem Amerikanska innehaven är jag mest nöjd med Starbucks, Kraft Hienz, Philip Morris, MCD och Realty income som landar på ca 10 % för året.



Svenska innehaven är det Provide IT, Probi och Mycronic som levererar. Dock är denna portföljen nästan helt omgjord i samband med #Brexit.


Jag är fortfarande ganska tung i mina Amerikanska innehav och där är börsen snart uppe på ATH igen. Så frågan är vad som väntar där? Vilken trend väntas där #bull eller #Bear?
Kommer en nedgång så sitter jag nog kvar på mina innehav och fyller på mina vinnare.


Bloggen är nu uppe i över 30k läsare riktigt kul tycker jag! Jag har fått in många bra kommentarer och frågor! Fortsätt så, de är ni som gör bloggen! Alla kommentarer som jag har fått har blivit publicerade på bloggen. Så det har varit en väldigt bra nivå på kommentarerna. Om de är något ni känner att ni inte vill publicera på bloggen så skicka gärna ett mail till mig på Lifeismygoalie@gmail.com. 


Ni kan som sagt även följa mig på Facebook och twitter. Är nu uppe i över 80 följare på twitter tack alla ni! För min del tycker jag twitter är ett klockrent forum för alla som är intresserade av ekonomi och Aktier. Så har du inte twitter så skaffa det!


Jag ser fram emot en spännande Börshöst.


Lycka till med ditt sparande!




2 kommentarer:

  1. Tjena!

    Det är alltså snitt på alla mina portföljer inklusive testportföljerna! Svenska ISK portföljen http://lifeismygoal.blogspot.se/2016/06/portfoljen-till-och-med-nasta-bull.html.

    Här har du mina Amerikanska innehav: http://lifeismygoal.blogspot.se/2016/06/borsvecka-22-2016-portfoljuppdatering-mm.html

    Hoppas att du fick svar på din fråga?

    Det kan vara några enstaka ändringar!

    /LIMG

    SvaraRadera