tisdag 17 maj 2016

Visualisering av resan emot målet på 1 miljon.


Tänkte att de kunde vara kul att följa resan emot mina mål. Så nu har jag lagt till en ny fin ticker längst upp över blogg inläggen. Ser ni den där skattkistan? Det är symbolen för målet på 1 miljon kr. Slanten som är på väg emot kistan är nuvarande sparande kapital. Jag hade tänkte att jag skall försöka uppdatera dessa två tickers veckovis. Så ni vet att dem inte är live uppdaterade! =)

Den andra tickern visar som sagt utdelningar totalt under 2016 och där jämför jag emot tidigare år 2015.

Jag var lite tveksam till om jag skulle visa det totala sparade kapitalet. Hoppas inte att det skapar avundsjuka. Jag vill inspirera andra till att börja spara pengar och våga drömma. Det är hela tanken till att jag startade bloggen. Så vad fan nu kör vi! =)







4 kommentarer:

  1. Nej någon avundsjuka tror och hoppas jag inte det skapar, det allra flesta som läser din blogg har nog ungefär samma mål; Att bygga en förmögenhet. Och att då vara avundsjuk på någon som kommit en bit på vägen känns hyggligt kontraproduktivt;)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  2. Kul initiativ! Jag hade velat ha en live-uppdaterad lösning på min egen blogg, får se vad man kan ordna själv...

    SvaraRadera
  3. Eventuell avundsjuka får du se som extra bonus :-). Själv håller jag mina kurvor för mig själv, men kul att se andras.

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer!

    Ingen som vet om man kan få live uppdatering av utveckling från Avanza? hade varit lite kul faktiskt!

    /LIMG

    SvaraRadera