torsdag 5 maj 2016

"Miljonärer" har i snitt 6 st inkomstkällor!

Jag läste någonstans om att miljonärer har i snitt 6-7 inkomstkällor. Så då tänkte jag att jag ska spalta upp alla våra inkomstkällor och se om vi behöver skaffa någon mer? =) Sen tänkte att de kunde vara kul om vi kunde få i gång några diskussioner i ämnet. Kanske någon vill spalta upp sina egna inkomstkällor i kommentarsfältet? Här kommer våra lista, ta den med en nypa salt! =) En del ger mindre och en del mer osv. Jag har räknat allt som ger en ynka kr till kontot men som sedan kanske ger utgifter i slutändan..

1. Arbetslön Frugan.

2. Arbetslön för mig.

3. Aktier.

4. Barnbidrag.

5. Katteri.

6. Blogg.


Så det var allt jag kunde komma på. Vi är två vuxna i hushållet borde vi då kanske ha 12 st inkomstkällor? Ja tänkte jag ska fundera lite mer på detta och försöka skaffa någon mer inkomstkälla.


Nu kommer då frågan till dig. Vilka är dina inkomstkällor? Tacksam för alla kommentarer! Så att vi kan snacka lite om ämnet!

4 kommentarer:

  1. Jag har i fallande storleksordning Lön, Utdelningar, Garageplats utlåning och Ränta. Tvivlar på att jag kan sätta upp bloggen då det i mina beräkningar tar typ 3 år innan jag når första nivån till utbetalning. Har lite att jobba på helt enkelt. Har du tips får du gärna maila mig. Skulle såklart vilja hitta några fler inkomstkällor. Funderar på p2p utlåning, men även uthyrning alternativt digital försäljning eller om man kan försöka få in lite deg via sina övriga hobbies.

    Barnbidraget går direkt in på den lilles KF så det kan jag inte räkna med.

    Katteri, föda upp och sälja katter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Sparaspendera!

      Garage kanske inte är så dumt att låna ut då den oftast används till att samla skräp. Som sagt så var de ganska små grejor som jag skrev på listan. Blogg och kattuppfödning ger inga större intäkter då det tar väldigt mycket tid och arbete. Barnbidrag platsar egentligen inte direkt på listan. Vad är p2p? Lån till privatpersoner?

      Tack för din kommentar!

      /LIMG


      Radera
    2. Vi har ingen bil så det blir ganska enkelt att låna ut. p2p betyder ordagrant peer-to-peer och det är lån till privatpersoner som gäller. Skrev lite på bloggen om sånt för någon vecka sedan, http://sparaspendera.blogspot.se/2016/04/7-stycken-alternativa-investeringar.html

      Radera
  2. Inkomster:
    Lön
    Aktier
    Räntesparande
    Styrelse ersättning

    Gjort mig av med alla skulder som då också minskar utgifterna :)

    Skulle gärna haft nån mer sidoinkomst men vet inte vad det skulle vara just nu. Mvh

    SvaraRadera