onsdag 18 maj 2016

Ett bortglömt innehav.



Det innehav som jag pratar om är Wifog Holding.
 Jag ser att att jag inte är ensam ägare på Avanza. Hela 454 ägare av Wifog som har konto på Avanza äger Wifog Holding. Jag köpte en mindre post av Wifog tidigare när jag var kund hos Wifog. Wifog är en mindre teleoperatör som driver in annonsintäkter för att kunden ska få möjlighet till ett billigare abonnemang. Under den tiden som jag var kund (fick jag inga fakturor) så var allt gratis man betalde sina samtal och sms genom att titta på reklam. Jag tycker att det funkade väldigt bra dem första 1-2 åren. 

Sedan försvann lite vitsen med det. Som ni kanske känner till reklam 0 är 0. Sedan kom en månadsavgift på 39 kr och då tycker jag lite poängen försvann med bolaget. Det finns ju många andra bra alternativ för 50-100 kr i månaden som man slipper helt greja med reklam för att samla poäng.

Nu gör Wifog en Apportemission där jag får 1 aktie för 8 av mina gamla och blir nu börsnoterad. Så frågan är om jag ska sitta kvar på innehavet sedan eller om jag ska sälja av det lilla innehavet när emissionen är slut.

Vad tror ni om Wifog Holding?





3 kommentarer:

  1. :-) Använde Wifog som backup till mitt dåvarande mobilabonnemang. Funkade hyffsat i början, sen vart det mer eller mindre obrukbart med all reklam när man surfade. Dvs reklam filmerna man tvingades att kolla på. Tror företaget redan är kört!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska givetvis vara mitt dåvarande mobilabredbandsabonnemag.....😊

      Radera
    2. Ja kan bara instämma. Kommer att trycka på säljaknappen så fort emissionen går igenom! =) om jag inte hinner ändra mig! =)

      Tack för din kommentar och lycka till med ditt spanade!

      /LIMG

      Radera