lördag 14 maj 2016

Börsveckan vecka 19 2016.

Veckan 19 slutade omx 30 på plus 1,07 % och s&p 500 på -0,51 %. 

Under veckan skrev jag ett inlägg om svenskar som tog USA med storm där jag delade en kul artikel från SVD näringsliv. Något som jag tyckte var lite kul vara att plocka ihop en mindre portfölj för nybörjare och detta skrev jag om tidigare i veckan läs mer här


Under veckan tittade jag på börslunch som ni kan titta på EFN. Tycker de var ganska trevligt program så detta kommer jag nog att följa vidare. Fick lite mersmak, har inte kollat så mycket på "börstv" innan det blir mestadels att läsa nyheter och följa bloggvärlden för min del.

Någon som kan tipsa om några bra "börspoddar" som ni följer maila gärna mig eller skriv en kommentar och tipsa mig om detta. Tack på förhand!


Läste även bla ett tänkvärt/läsvärt inlägg om bröllop för en kvarts miljon, detta skrev bloggaren dividend bomber om.


Ännu en positiv vecka i min portfölj med utdelningar och utveckling i rätt riktning. 

Utveckling vecka 19.



Utdelningar landade på mitt konto under veckan ifrån Apple, Activision Blizzard, Hennes & Mauritz och Akelius Residential Pref.








2 kommentarer:

  1. Min börspoddlista ihop med subjektiva, men fullständigt korrekta och exakta recensioner: https://sparosverige.blogspot.se/2016/04/ekonomipoddar.html

    SvaraRadera
  2. Tack Micke För tipset! Lägger till några poddar här på bloggen så jag enkelt själv kan hitta. Och även ni andra! =)

    /LIMG

    SvaraRadera