fredag 27 maj 2016

Börsvecka 21 2016. Test m.m



De har ju hänt en hel del under veckan som har gått. Bl.a så skrev jag ett inlägg om utvecklingen på konton i inlägget All time high. Så nu har jag även uppdaterat mina två tickers längst upp på sidan över utdelningar och kapital. 


Jag skrev även om ett par test som jag har börjat med genom att använda börsdata, skrev om detta i inläggen investera med Börsdata Screener och Test nr 2 Nettoskuld/Egetkapital med Börsdata. Tänkte att jag ska summera dessa två portföljer i slutet på varje vecka för att se hur de har gått. Så de gör jag även denna vecka även om inköpen gjordes så sent som i onsdags.


Utdelningar denna vecka rullade in på kontot ifrån Royal Bank Of Canada, HCP, Starbucks och Caterpillar. Det blev totalt 653 kr under veckan.


Någon som har något tips om intressant begravningsbyrå/bolag som är börsnoterat. Skulle vilja lägga till något bra sådant i portföljen. Googlade lite snabbt och fann dessa 10 största Amerikanska bolag. Äger du något av dessa? Någon som har koll på om det är värt att investera i? Känns ju som att det är dödssäkert! HAHA. Jag får titta närmre på detta under nästa vecka. 


Nu till mina två testportföljer, nu ska vi ser hur det har gått!

Bäst gick portföljen där jag valt att fokusera på kassaflöde/ROC. Toppar här gör Lucara Diamond på 8,22 %. Total avkastning 2,33 % slår alltså indexet omx 30.



Sämre gick det i testportföljen som jag valde att fokusera på eget kapital/skuldsättning. Bra gick dock Delta Minerals upp 10 %.


 Ska se om jag kan fixa en liten presentation av alla dessa tio bolag under nästa vecka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar