söndag 22 maj 2016

Börsen Vecka 20 maj 2016.


Veckan som gått så har jag skrivit flera inlägg här på bloggen bla 
"Visualisering av resan emot målet på 1 miljon" och så gick jag igenom några av mina mål i ett inlägg. Veckans populäraste inlägg blev helt klart "Nybörjarguiden".


Utdelningar under veckan kom ifrån Ratos pref, Procter & Gamble, Colgate-palmolive, Realty income. Totalt blev det 538 kr som jag lägger till i tickern ovan på utdelningar under 2016. Jag uppdaterar även tickern med totala värdet på alla våra innehav.


Utvecklingen av alla värdepapper landande på minus 0,5 % för veckan. Det känns som börsen bara står och stampar och inte vet vilken riktning den ska ta. Jag tror och hoppas att den ska ner en bra bit till. Amerikanska börserna står väldigt högt och känns inte så spännande att handla där just nu även om jag köpte en liten post i Apple i förra veckan.


Jag lyssnade på ett par Aktiepoddar om ni är intresserade så har ni länklistan på höger sidan här på bloggen. Jag lyssnade på Aktiepodden och Aktiespararna, två bra poddar tycker jag. Med mycket brainstorming och endel analyser av både stora och mindre bolag på börsen. Av dessa två så föredrar jag Aktiepodden då dem känns något kvickar och mer intressant att lyssna på. Får se om jag hinner lyssna på någon mer podd under kvällen.


Nästa vecka så kommer jag att ta del av Castellums emission fullt ut. Jag äger 137 styck så jag kommer att bli tilldelad hälften av mitt innehav om jag har fattat allt rätt. Och sedan kommer jag även att delta i Wifogs Apportemisson under nästa vecka. Såg att innehavet har dubblats sedan köpet så de blir nog att jag säljer av innehavet direkt när emissionen är slutförd.

Det blev även några inköp under veckan. Jag köpte Hennes & Mauritz, Intrum Justitia och Ica Gruppen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar