torsdag 26 maj 2016

ALL TIME HIGH!



Mycket trevligt att se kontot idag på morgonen när jag loggar in på Avanza. Ser att jag är uppe på nytt ATH på kontot. Likvid mässigt men dock tyvärr inte procentuellt på innehaven. Dollarn är på väg upp något sedan dippen och detta hjälper så klart mina tunga Amerikanska innehav.

Igår tackade jag ja till Wifogs emission och idag kommer jag att tacka ja till Castellums emission som kommer att gå till förvärvet av Norrporten. Detta skrev även Petrusko om idag på sin blogg. Gottodix skriver även om den "dyra" fastighetsmarknaden och visar exempel med hjälp av Börsdata.

Igår kom också utdelningar från HCP och Royal Bank Of Canada 390 kr resp 72 kr. 

Mina två testpiloter slog inte index under första dagen, portfölj nettoskuld/eget kapital och kassaflöde/ROC.




1 kommentar:

  1. I have Royal Bank shares too. :) It's a great company. Real estate is becoming expensive in more parts of the world now. 20 years ago only large metropolitan areas like New York, Tokyo, or London would be considered unaffordable. But today even real estate in parts of Sweden and Canada are expensive thanks to all the monetary easing by central banks around the world. Sorry for commenting in English. My Swedish is a little rusty.

    SvaraRadera