tisdag 19 april 2016

Äntligen är flytten till ISK och KF klar.

Ja då var flytten till Kf och ISK klar. Det blev en kostsam sådan i och med allt courtage, har dock försökt kvitta vinst/förlust så gott de går. På kapitalförsäkring betalar man ingen vinstskatt utan det görs en schablons beskattning. Tyvärr så kan jag inte flytta alla våra innehav i nuläget. Så nästan alla våra utländska innehav ligger i Kapitalförsäkring och Svenska innehaven ligger på Investerings sparkonto. Det ser ut enligt följande.
Här är alltså Kapitalförsäkringen. Här saknas MCD, Starbucks, Kraft Heinz och Philip Morris som fortfarande ligger kvar på depåkonto.

Här är Investerings sparkontot. Här har jag samlat alla våra svenska innehav. 




7 kommentarer:

  1. Hur menar du att du får tillbaka källskatten direkt? Avanza drar 15% i KF på amerikanska utdelare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de blev lite fel där! :) ändrar de fort som ögat!

      Tack för feedback och din kommentar!

      /LIMG

      Radera
    2. Då förstår jag. Trodde du hade hittat ett kryphål eller liknande. :)

      Radera
  2. Källskatten på KF kommer väl tillbaka först efter 3 år?

    "vi får tillgång till källskatten på utdelningar på 15 % direkt att återinvestera istället för att vänta 1 eller flera år på skatten."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de blev lite fel där! :) ändrar de fort som ögat!

      Tack för feedback och din kommentar!

      /LIMG

      Radera
  3. du vet att man får flytta över aktier från en vanlig depå till ISK utan avgift? det har i alla fall jag gjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena! Jag gjorde också flytten utan att sälja och köpa själv (till isk inte till KF)! Men ttror ändå att de drogs courtage. Jag kan ha fel!

      Lycka till med ditt sparande och tack för din kommentar!

      /LIMG

      Radera