lördag 26 mars 2016

Nya tankar och omstrukturering.


Jag har börjat göra endel omstruktureringar i portföljerna. Då jag vill ha så mycket som möjligt av mina Amerikanska aktier på mitt kapitalförsäkrings konto. De blir till att flytta över endel i taget för att undvika stor beskattning till nästa år. I samband med detta har jag tänkt börja att utveckla min strategi något. De innehav som har gått väldigt mycket på plus 50- 100 % tänker jag vikta ner till halva storleken och köpa nytt innehav eller fylla på andra innehav. Och för att sedan fylla på innehavet åter igen om det kommer någon dipp i dessa innehav. 

Någon annan som jobbar på detta sätt och kan ge någon feedback eller någon som provat och inte är nöjd med resultatet?

2 kommentarer:

  1. Det är väl ett ganska vanligt misstag att hyvla ned sina vinnare och pumpa in det i förlorarna istället i hopp om att "nu måste det vara dags för den har aktien att stiga".
    Tänker att börsen inte är något lotteri. Företag som sköts väl och gör bra saker brukar ofta fortsätta göra det. Därav förespråkar jag inte att sälja av sina vinnare utan tvärtom behålla och belönas.

    SvaraRadera
  2. Jo de är ju lite av min grundtanke också. Men varför inte byta ett bolag med kvalitet till ett annat för att sedan byta tillbaka igen.

    Med vänlig hälsning,

    LIMG

    SvaraRadera