onsdag 2 mars 2016

Kvitto på att min strategi fungerar?

Var och varannan dag så funderar jag på om de man gör verkligen är rätt väg att gå. I början av 2014 så började jag fokusera mer på värdeinvestering och utdelningsinvestering. Nu börjar jag se att spannet mellan mina portföljer och index går skilda vägar. Tog fram en graf här nedan på utvecklingen 2014 och framåt och det ser ut enligt följande. Man ser att spannet mellan graferna växer. Eller är de bara ett kvitto på att det fungerar bättre i en börsnedgång? Blir spännande att summera hur de ser ut efter 2016.



2 kommentarer:

  1. Hej Life is my goal,

    Det är antagligen för tidigt att säga ännu efter knappt 2 år av investering, men det är alltid trevligt att spöa indexet och det hade inte förvånat mig om ditt resultat såg liknande ut om 5 eller 10 år!

    Lycka till i framtiden!

    /Utdelningsstugan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Utdelningsstugan.

      Visst är de tidigt, men ändå kul att se vissa tendenser.

      Lev livet nu och i framtiden.

      Tack för din kommentar!

      /LIMG

      Radera