fredag 12 februari 2016

Until death do us part.


Med tanke på börs läget så är nog lusten över och nu böjar närma sig botten i förhållandet. Vilka bolag behåller du i ur och skur?
Jag har valt ut tio favorit bolag som jag skulle kunna tänka mig att gifta mig med, i nöd och lust, tills döden skiljer oss åt.

Vilka aktiebolag skulle du vara villig att gifta dig med tills döden skiljer er åt?

Här kommer mina tio bolag som jag är villig att "gifta" mig med:

1. Hennes & Mauritz

2. Castellum

3. Atlas Copco

4. Johnson & Johnson

5. Kraft Heinz Co

6. Walt Disney Co

7. Realty Income Corp

8. Coca-Cola Co

9. Nike Inc

10. Phillip Morris International Inc


Eller finns de verkligen några bolag som man kan äga hela livet? Vad tycker ni?

9 kommentarer:

  1. När jag ändå är inne och kommenterar på ditt gyminlägg.

    Är verkligen Philip Morris framtiden? Jag moraliserar inte över rökning men är det en växande bransch som har framtiden för sig? I västvärlden minskar rökningen och jag kan inte komma på någon anledning till varför det samma inte kommer ske i resten av världen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket eller vilka hade du valt?

      /LIMG

      Radera
  2. Jag tror att tobaken kommer att försätta att sälja en lång tid framöver (tack vare lobbyismen). Vad ska vi annars droga ner oss med? För övrigt har dem ganska trevligt netto inkomst på ca 26 %(men något sjunkande omsättning).

    /LIMG

    SvaraRadera
  3. Fina bolag på din lista, men kollar vi bara Sverige tycker jag att Investor platsar och kanske också Industrivärden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, kan bara instämma där!

      Tack för din kommentar

      /LIMG

      Radera
  4. Det var fina företag på den listan. Jag skulle vilja lägga till Starbucks, Kopparbergs bryggerier, Altria, McD och Canadian National Railway.

    /Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Henrik!

      Spännande bolag du har valt ut! Känner inte till "Canadian National Railway" får ta mig en närmare titt där!

      Tack för din kommentar!

      /LIMG

      Radera
  5. Fina bolag varav jag har 5 utav 10 listade i min portfölj. Jag skulle nog lägga till PG samt 3M i min lista samt (som nämndes ovan) Investor och Industrivärden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. PG ligger även i min portfölj. Har haft lite tankar på att lägga till även 3M. Dock ser omsättning och vinsten något platt ut för 3M. http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Financials?s=MMM:NYQ

      Tack för din kommentar!

      /LIMG

      Radera