onsdag 10 februari 2016

Att äga.


Idag har jag varit och köpt ett till löparband till vårt hemmagym. Det blev modellen större (fick såga sönder halva trappan för att få ner det i källaren. Imorgon blir de att åka till byggmax och köpa material till att laga trappan =(. Förra veckan skruvad jag upp en stege i taket som vi tänkt använda till diverse pushup övningar. Vi har även köpt vikter, skivstänger, bänk, dipsbänk. Ska även köpa några TRX band som vi kan sätta i stegen. Sedan går det att köra det mesta i hemma gymmet. Vi har köpt det mesta begagnat på blocket och diverse loppisar. Så inga mer dyra gymkort. Även detta kommer att ge cashflow till vårt sparande så fort som gymmet är betalt. Gymkort två personer ca 6000 kr per år. 

6 kommentarer:

  1. Kan kanske vara bra att påminna om att den egentligen enda träning man behöver är 30 minuters power-walk varje dag. Vid en ålder av 30 plus räcker det. Jag tror att behovet av att bygga upp armmusklerna är synnerligen begränsat. Det kommer väl inte bli aktuellt att kämpa ner något lejon på savannen. I varje fall inte inom den närmaste framtiden.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  2. Du har en poäng där! För våran del är det mest för att de är kul allaround träning inte för att bygga stora biceps. Jävligt skönt med promenad eller löpning i ny miljö, tyvärr tar jag mig inte alltid tid till att finna det.

    Tack för kommentaren Lars

    /LIMG

    SvaraRadera
  3. Hur ska ni kunna tjäna pengar på oljekraschen om ni inte har muskler att rulla oljetunnorna? Guld väger jävligt mycket, swingtradesen kräver ordentliga biceps!

    DYEL?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Murmlos.

      Kul liknelse! Men jag lägger inte så mycket energi på "macro" påverkan. Jag är långsiktigt investerare som gillar bolag som har goda framtidsutsikter och som förhoppningsvis överlever en "krasch". En börsnedgång försöker jag att se som något positivt då jag har chansen att fylla på mina innehav. Jag kan inte garantera att min strategi fungerar men jag tror på den. Dyel?

      Tack för din kommentar!

      /LIMG

      Radera
    2. Haha nej, min kommentar var inget investeringstips :) Jag skulle också vilja ha ett hemmagym... samt ett spa och en bastu att koppla av i efter ett träningspass... Så jag skulle behöva ett hus först... Hrm, nåja jag får nöja mig med att mitt gym sänkte priset med 700kr i år så utgiftssidan minskade :)

      Do you even lift?!

      https://www.youtube.com/watch?v=OloLS5kTrVs

      Radera
    3. Haha kul video. Ligger nog mycket i det han säger! =)

      /LIMG

      Radera