torsdag 7 januari 2016

Målen 2016.


Jag tror 2016 blir ett surt år på börsen. Omxs 30 i skrivande stund är ner 8% och S&P-500 ner 2,63% redan på året. Men jag har satt upp några tuffa mål för året som jag hoppas att jag kan uppnå trotts ett väntat surt börsår. Jag siktar högt och hoppas landa i närhet av målen.

Jag har även sänkt courtageklassen till mini ifrån small hos Avanza. Jag har inte räknat på detta så mycket innan men fick upp ögonen för detta tack vare http://z2036.blogspot.se. Så här kommer jag sänka utgifterna endel under året och så blir de flera inköp. Blir även lättare att pricka in flera köp i större nedgångar.

Målen 2016

1. Öka utdelningar med 50 %

2. Total insättning på 120000 kr till aktiekonto 10000 kr per månad i snitt.

3. Spara 50-60 % av netto inkomsten.

4. Landa på ett positivt resultat totalt i aktieportföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar