lördag 16 januari 2016

Inköp Activision Blizzard och överblick.


Igår fyllde jag på mitt innehav i Activision Blizzard. Köpte till kursen 34,26 USD. Med blyga 0,67 % i direktavkastning beräknad på förra årets utdelning och min inköpskurs. Men här tror jag på stor långsiktig tillväxt av kurs och utdelning. Inte minst med hjälp av senaste köpet av svenska spelbolaget KING. Blizzard börjar nu även att satsa på filmindustien med hjälp av bla före detta Tarantino producenten "Stacey Sher" även involverad i filmerna (The Hateful Eight, Django UnchainedPulp Fiction, and World Trade Center). Mycket spännande tycker jag.

Dessa produkter har Blizzard hunnit med att producera sedan start.
Här saknas endel andra produkter som bland annat Skylanders. 
 Och så har vi spelen som dem förvärvat genom KING.


Resultatet från kvartal 3 2015

Många bilder blev det, men jag tycker de är lätt att få en överblick över bolaget på detta sättet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar